Wednesday, May 9, 2012

Projek + Assignment

Tahu tak yang aku ni dah naik serabut bila semua lecturer minta buat mini projek. Masalahnya bukan 1 je, ade 3 projek untuk 3 subjek. Memang berasaplah nak siapkan. Format pulak dah la nak ikut macam FYP. Bermula dari present proposal sampailah proses nak siapkan projek. 

Puan Expert: "Saya nak awak buat mini projek khas untuk tajuk Expert Systems, boleh kan?"
Encik Fuzzy: "Minggu depan saya nak awak semua hantar proposal yang siap dengan IF-THEN rules supaya senang kita nak tengok fuzziness guna MATLAB"
Dr Neural: "Baiklah, saya nak awak pilih satu application of NN ni, dah dapatkan semua input dan output dia. Kemudian buat projek dan hantar proposal Khamis ni. Dateline adalah pada: 15 Jun 2012"

Tulah ayat-ayat yang manis minta buat projek sekali gus untuk semester ni. Dan pastinya semua projek tu mesti hantar PADA BULAN JUN 2012. Tak ke terkedek-kedik aku dibuatnya? Tajuk yang aku dapat bukannya bidang aku pulak tu. Aku kena bina sistem berdasarkan skop-skop bidang pekerjaan yang berlainan dari bidang yang aku amek sekarang contohnya:





Bidang: Agriculture
Skop: Plant Taxonomy
Projek: Botanical Classification using Rule-Based Expert Systems
Kursus: ITS661-Knowledge Based Systems









Bidang: Engineering
Skop: Gas Machinery and Operation
Projek: Furnace Temperature Control using Fuzzy Inference
Kursus: ITS668-Fuzzy Logic Systems






Bidang: Financial
Skop: Bank Decision Simulation
Projek: Corporate Credit Rating Analysis using Artificial Neural Networks
Kursus: ITS660-Artificial Neural Networks





SEDANGKAN AKU ADALAH PELAJAR DARI BIDANG YANG MACAM INI! (lihat dibawah...)

Ade kene mengena tak? Dia tak sentuh pun pokok, petroleum dengan duit! Hahahah~~
Masa depan semakin mencabar. Demi keboleh-pasaran, semua bidang kita kena tahu. Semua bidang kita kena pakar. Harapan aku agar menjadi graduan Knowledge Engineer yang terbaik dimasa depan. 

No comments:

Post a Comment