Saturday, May 19, 2012

Basic Probability: P(A&B&C)

Dalam mood aku tengah buat past year question Januari 2012, terdetik kat hati aku tentang satu perkara. Yup, pemilikan kisah diri sendiri. Arghh...rumit la pulak tajuk. So aku gunakanlah beberapa istilah probability by evidence. Ya, bagus..ia membuahkan hasil. Maka terhasillah rentetan kisah antara segala yang ada. Segala kisah kembali menjengah fikiran dan ingatan. Aku teringat ketika dulu aku menghadapi saat sukar dalam menentukan jalan hidup aku. Dimana aku telah bertindak luar dugaan, gara-gara ikutkan nafsu dan hasutan, aku kacau bilaukan keadaan. Keadaan diri aku sendiri dan diri orang lain. Tak pernah terlintas pun dalam hati aku nak berbuat begitu. Sekarang aku faham apa itu pemilikan hak individu, hak bersama dan hak perkongsian. Aku tak boleh mengatur hidup orang sebagaimana aku reka jalan cerita aku. Kelak semua itu memakan diri. Contoh yang aku sendiri terapkan kat sini: (maaflah, just pakai paint je...itu je gaya budak kecik yang mampu)

Venn Diagram of 3 set of probability

P/S: Aku mahu kembali bercinta. Mampukah?

No comments:

Post a Comment