Tuesday, February 24, 2015

#IGNORANCE

Rasa aku,
IGNORANCE bagi orang lebih baik sebab tak pening kepada nak fikir masalah orang lain.
IGNORANCE bagi orang lebih baik sebab tak termasuk dalam masalah orang lain.
IGNORANCE bagi orang lebih baik sebab tak serabut tentang orang dengan tentang kita. 
IGNORANCE "hal aku hal kau, aku tak kacau kau, kau tak kacau aku. Settle!" 
IGNORANCE bagi orang lebih baik sebab dapat mengelakkan orang ganggu kita. 

Rasa aku,
IGNORANCE memang tak boleh dijadikan terma dalam tema Friendship.
IGNORANCE menjadikan kau biarkan orang lain susah tanpa kau bantu.
IGNORANCE membuatkan kata-kata orang jadi terhenti kerana kau tidak mahu tahu.
IGNORANCE adalah sikap membuatkan kau penting diri kau saja orang lain tidak perlu.
IGNORANCE bagi kau adalah jalan mudah untuk lari dari masalah orang lain.
IGNORANCE yang berterusan membuatkan kau judge orang lain pembikin masalah.
IGNORANCE yang kau rasa cukup menyelamatkan kau dari drama dunia. 
IGNORANCE tidak lagi menjadikan kau seseorang untuk dijadikan tempat mengadu.
IGNORANCE kepada orang lain membuatkan kau melukakan perasaan orang ketika dia cuba meluahkan perasaan sedihnya. Kerana IGNORANCE adalah ego. 

Maka apa yang aku rasa IGNORANCE itu sedikit tapi... 
IGNORANCE itu muncul lebih banyak terhadap si pelaku berdasarkan apa yang aku nampak.
Aku tak berhak mengadili IGNORANCE itu sebagai salah atau perbuatan yang salah.
Tetapi aku nilai setelah berkali-kali ia diulang tayang dihadapan mata aku.
Ia terus naik ke fikiran aku.  

No comments:

Post a Comment