Tuesday, May 24, 2011

Ada orang yang kita rasa dia penting...

-Aku yang masih menguntum senyum ketika ini -

Bukan hendak merepek diruangan ni kali nih...cuma teringat saat gembira...saat sedih...saat marah...kali ni rasa diri ini dihargai...perasaan ini jauh berbeza semasa hidup di Matrikulasi dlu...ade orang yang peduli dengan keluhan kita...ade orang yang menasihati bila kita lupa siapa diri kita...ade orang yang marah bila kita buat kesalahan...ade orang yang pujuk bila airmata dan kesedihan meruntun dihati...ade orang yang datang kepada bila kita keseorangan...mereka berdua inilah yang begitu akrab dengan aku...walaupun aku ade Council Family...tapi mereka ini akan sentiasa ada sehinggalah aku menutup mata...Insyaallah!

Hehe...just called him "Opie" abg kecik yang suka menyakitkan hati...tapi itu cuma lawakan je...

Ade pula masa aku rasa bengang dengan gaya rela tak rela selamba mereka yang kadang kala buat aku rasa cam orang paling bodoh tahap IQ rendah...tapi mereka nih jenis cepat pickup...aku as yang 'termuda' (even 1 tahun je beza) takkan rasa bad mood...sebab dorg nih mmg happening...terima kasih kepada anda berdua...rasa sangat dihargai...bila rasa nak perlukan apa2 mereka ade untuk membantu...as senior cam tu la yang sepatutnya dilakukan kepada junior yang Shomei nih....terima kasih untuk kali keberapa tah aku tak ingat!!!

Call him as "Remy" seorang yang pemalas layan kerenah merepek aku...tapi dia maintain cool!

Bukan mudah nak dapatkan orang yang sanggup melalui dunia diri kita yang maha pelik nih...tapi..dengan adanya dua orang nih...rasa cam "yes! aku ada kawan..." tamatlah detik aku ketiadaan kawan seperti semester 1 aku...beruntung gak dah jadi senior...(even baru je nak melangkah semester 3)...terima kasih banyak2 kepada anda berdua...saya belajar segala yang terbaik untuk diri saya...tak perlu nak psiko aku pun nak aku jadi yang terbaik...hanya dengan hubungan baik sesama adik beradik cam ni pun dah kira cukup bagus...

Sekian,
Aku yang termuda diantaramu,
Mag_Jr Shomei

4 comments:

  1. they must b tacing if they read this..
    ~afi opkim chegar perah~

    ReplyDelete
  2. tacing? terpulanglah...
    bersyukur sgt dpt kawan yang terbaik cam dorg...
    sekurang2 nya...ade orang terima diri kita untuk hidup bersama2 dalam kamus hidup dorg...
    seyes...mereka berdua membuatkan megat faham macam mana nak menghargai orang lain....

    ReplyDelete
  3. its call frenship abg megat..apreciate it..cre about it..:)..~afi~

    ReplyDelete
  4. owez...i care...i appreciate..never loose them..

    ReplyDelete