Wednesday, May 18, 2011

Diam-Kecewa-Sedih-Marah-Keliru

aku diam~
terkaku seketika melihat kebiruan langit...
tak sangka hujan lebat semalam...
pagi ini..aku bangun dari tidur...termenung...
ada panggilan dari temanku...
entahlah...perasaan semalam membuat aku rasa keliru...

aku kecewa~
bukan pada sesiapa...tapi pada diri sendiri...
aku akan mengulangi kesilapan barangkali...
bukankah aku berjanji takkan kembali seperti dulu lagi?
aku terlalu mengharap...sehingga apa yang aku inginkan tidak berhasil...
maka aku kecewa...kecewa dengan kebodohan diri sendiri...
walaupun 1000 kali aku akan cuba...ternyata ia takkan berlaku! takkan berlaku!

aku sedih~
bukan pada sesiapa...tapi pada diri sendiri...
aku yang mencipta rasa sedih itu...
pada lagu-lagu, pada perasaan, pada kemarahan, pada kata-kata...
sudah aku tahu dia bukan begitu..mengapa aku bersikap begitu...
maka aku terluka...ter-sakit hati....terluka kerana sikap diri....
aku pantang dilukai...aku sensitif...aku mudah menangisi kondisi...
dia tak rasa apa yang aku rasa...
aku terduduk memikirkan...harus bagaimana lagi?

aku marah~
bukan pada sesiapa...tapi pada diri sendiri...
aku tak jujur pada diri...aku menipu dunia ini...
aku sembunyikan kebenaran hati...aku ciptakan cerita karut duniawi...
aku berjanji untuk menukarkan niat dihati...
aku hanya mahu menyayangi...tak mahu mencintai...
maka aku tahan-tahankan rasa badai cinta yang menghempas jiwa...
kini...aku gila...dia hadir setiap masa...niat tadi rosak separuhnya...
aku tak buktikan janji...aku lupa "tidak cinta...hanya sayang"

aku keliru~
apakah ini yang dinamakan rasa tak bahagia?
segalanya aku rasa tidak kena...
aku mahu apa yang tiada jadi ada...
dasarnya sayang...kini rasanya bertukar cinta...
nak dihindar kesilapan ini...mahu sahaja gila aku separuh mati...
dia aku perlukan setiap hari...

aku memaksa...aku mendesak...aku memberontak...
pada apa? untuk apa? kerana apa?
aku tidak tahu....
inilah bahana aku yang keliru tentangnya....
Ya Allah! jauhkanlah aku dari kemelut jiwa yang berdarah ini...

No comments:

Post a Comment