Sunday, July 29, 2012

Insan zaman akan datang

Insan zaman akan datang? Ape bende tu?
Bagi aku...aku takrifkan sebagai seseorang yang aku tinggalkan atau seseorang yang meninggalkan aku sekarang tetapi  telah aku yakini bahawa disuatu masa dan disuatu zaman nanti akan aku ketemu kembali. Sewaktu pertemuan itu, aku masih diri aku yang sama, cuma dia adalah orang yang berbeza.

Mungkin dimasa kini ada berlaku kesilapan dan ketentuan terpisah antara dua insan, tetapi apabila aku jangkakan suatu masa nanti (mungkin setahun, 5 tahun atau 10 tahun dari sekarang) aku dan dia akan bertemu lagi dengan segala yang berbeza.

Telah aku janjikan padanya bahawa aku akan ketemu dia semula pada saat dia berjaya, dan ketika pertemuan itu segalanya telah berubah sama sekali, cara yang berbeza, keadaan yang berbeza, nasib dan jalan hidup yang berbeza. Cuma hanya ditentukan takdir untuk bertemu kembali dan menyambung semula kisah yang pernah terhenti dek kerana satu perpisahan. 

#Mungkinkah ia akan terjadi?

No comments:

Post a Comment