Friday, December 14, 2012

Ketinggalan / Jauh kehadapan?

Sudah lama terfikir perkara ni...jarak! Ya...jarak. 
Kadang-kadang bila aku sudah jauh kehadapan...
Aku rindu pula apa yang aku tinggalkan dibelakang...
Terasa macam nak patah balik & kembali ke masa itu...
Kerana ia kenangan terindah.
[Realiti: Aku tidak ada time machine]

Kadang-kadang aku lihat dia jauh kehadapan...
Dan aku masih mengejar sedayanya...
Sedangkan aku tahu hidup kita tak sama...
Yang pergi jauh kehadapan tetap pergi...
Yang masih di posisi ini teruskan lah berjalan kehadapan...
[Realiti: Dah memang kita berdua bukan org yg sama]

Antara kita dgn orang lain memang ada perbezaan jarak kan?
Tapi adakah ianya boleh dikira sama macam Euclidean Distance/Pythagoras Theorem?
Fikir-fikirkanlah....

Euclidean Distance Formula

Pythagoras Theorem Formula

No comments:

Post a Comment