Tuesday, February 1, 2011

Bila aku sudah kenal apa itu 'KOSONG'...

selalu kan aku kata hidup aku ni hepi memanjang? huuu...semua rentetan kisah hidup aku selama ni di atas jalan bahagia...tapi..bila tiba saat aku mula rasakan 'kosong'...aku tercari-cari punca semua itu...huhhh...kenapa ek semua ni terjadi??? ade makna dan petanda ke? kisah aku ditinggalkan si comey sorang aku tuh...kerana merantau ataupun lebih senang lah...berkursus...memang tahap gaban aku rindu cam nak mam%^&...masa tu lah aku dpt satu rasa bak kata orang alamat naseb tak baik...'kosong'! seyes..rindu kot kat senyum tawa dan lawakan bodoh cam cibai dia tu...tau2...seminggu cuti ni..tak jumpa...cam nak menjerit je rasa...rasa cam nak aku sepak terabur je reban ayam kat rumah jiran aku tuh..sakit rindu punya pasal...duduk rumah...just pandang sunyi je assignment dengan homework yang lecturer aku kasi...dan dan time ni mulut mula sebut: "awak...saya rindu kat awak...saya nak sangat tengok awak depan mata saya" then mak aku pulak sergah dari belakang: "ko kalau ye pun nak praktis skrip drama pun...tak payahlah sampai ko tarik-tarik langsir mak!!!!!" seyes memang malu aku bila mak aku dpt tau hal ni...sebenarnya kes ''kosong' ni dah lama aku rasakan b4 balik cuti ni pun...sejak aku angin dingin lagi beracun dengan sorang budak kelas aku bak kata orang "wanita berkelas tinggi tak pandang kasta rendah" tu....seyes aku rasa lain...byk gak budak kelas aku tanya sal kitorang...erm..entahlah...bak kata orang: "hanya masa yang menetukan" so..aku pun senyap kelubi la kat situ...biarkan masing2 wat hal sendiri...jgn kacau hidup aku sudah...t aku kasik pelempang ayam baru tau...tapi..seyes...aku pun tak pasti nape sume ni jadik cam ni...maaf aku terpaksa jujur: "dalam masa terdekat ni aku bosan dengan pompuan!" oiiiittt...jalan salah faham ek?? bukan yang cam tu ok??? mak aku berkali2 marah sebab aku suka gaduh dengan pompuan..bak kata mak aku: "ko ni mmg tak leh dekat dgn pompuan..asyik nak gaduh je...sejak sekolah lagi" huuuu....sadis gak statement mak cam tu...betul ke aku ni 'panas' je dengan pompuan??? sama2 lah kita selidik sapa diri aku sebenarnya...bila aku dah stat gaduh dengan budak kelas aku tuh...aku rasa 'kosong' dan kekok sebab masing2 berjauhan...wat bisnes sendiri...time duduk bilik sorg2 tanpa roomate...mula la aku tarik selimut sebab rasa 'kosong'...bosan tak de kawan nak ajak bercerita....hurmmm....sukar kan bila kita ada perasaan yang tak boleh jangka ni??? dan...time aku post blog ni pun...aku tgh minum air 'kosong'..mmg bermakna post ni....YES! kisahnya 'kosong'....

No comments:

Post a Comment