Sunday, March 27, 2011

HUJAN...HATI AKU SEPERTIMU

Nukilan: 24 Mac 2011

Hujan turun ketika ini...
Terasa dingin sehingga aku menyelimuti seluruh tubuh...
Aku masih dalam keaadaan ini...kesedihan...kehampaan...
Teringat insiden tadi...
hati yang dilukai oleh orang yang aku sendiri sayang...

salahkan?
perkataan itu yang aku sehingga kini ungkapkan dibibir...
ketika ini...suara kesedihan diiringi linangan air mata...
aku tahu semua itu sia-sia...
tapi...perasaan sayang itu yang membawa kepada kecekalan hati...
memahami tingkah lakumu...
memahami kehendakmu...
memahami gaya amarahmu...
segalanya aku cekalkan...
biarpun ia mengguris hati...

Hanya menanti pasti...
biarpun aku tahu ia tak akan terrealisasi...
selagi aku mampu bertahan...aku cuba....
sukarnya aku nak katakan aku boleh melepaskan dia....
segala kenangan dengannya aku simpan kemas...
kerana aku hargai sesuatu yang dinamakan cinta...

aku tidak tahu mengapa...
mengapa aku perlu menangis ketika ini...
sakitnya hanyalah sedikit...
sekadar hajat aku tidak kesampaian...
tetapi...airmata ini turun tiada henti...
apakah mesej yang hati aku ingin sampaikan?

saat aku melihat semula kenangan kita...
jelas disitu indah pengalaman...
kini...bila tibanya saat getir sebegini...
kau mula berubah hati...
tak mengapa...
biarkan aku disini...menelan segala sakit dihati...
aku korbankan segalanya buat kau...
jika kau juga sebegitu...

No comments:

Post a Comment