Saturday, March 5, 2011

Satu Pembuktian bahawa dia ..........

Rumitnya hidup aku yang kian beranjak ke tahun yang ke-20! Semakin meningkat usia...semakin besarlah tanggungjawabnya...orang jenis aku tak susah nak muhasabah diri...aku just perlukan satu sudut yang kosong-senyap-sunyi-sepi kemudian aku akan mula terdiam disitu...saat tu segala jalan hidup aku akan terimbau dengan sendirinya...kisah tu umpama pita rakaman video yang ditayangkan kembali hakikat kisah yang berlaku padaku...aku boleh menilai bagaimana jalan hidup aku selama aku menjadi makhluk ciptaanNYA, adakah ia penuh dengan suka? duka? warna? cinta? sebagaimana jalan hidup yang aku selalu dambakan setiap kali aku berada diatasnya? aduhai...kenapalah aku jadi begini? hendak salahkan orang lain...oh! mereka tidak bersalah rupanya...jadi benarkah semua ini berkait rapat dengan mereka? andaian aku TERUK! permintaan aku MENGARUT! kata-kata aku MEREPEK! sikap aku cukup JELEK! ya...aku terpaksa berkata sedemikian...kerana aku perlu muhasabahkan diri aku...supaya aku tidak lagi mengulangi kesalahan yang sama...

Tiba-tiba aku teringat rakanku OPIE...wall post facebook dia: "im not perfect!" terus membuatkan aku tersentak...kerana kata-kata dia itu ada benarnya...kemudian...REMY juga ada berkata: "nobody perfect in this world!" itu juga menguatkan lagi perasaan aku bahawa tiada yang sempurna di dunia ini...tetapi...sekadar memujuk hati...OPIE telah berkata lagi: "kita sebagai manusia harus mencuba untuk yang terbaik...maka carilah jalan untuk menjadikan diri kita mampu sempurna!" kelakar...aku hendak menangis membaca wall post tu...kadang2 agak bodoh jugak la aku ni...kerana facebook pun sanggup nak menangis bagai...maaflah! saya ni SENSITIF! sesalan yang berlaku pada diri aku kini ialah menyayangi dan menyukai pada seseorang yang aku sendiri belum tahu adakah dia sebegitu? tapi...melalui kaca mata ciptaanNYA, aku tahu apa yang aku tahu...kadangkala aku rasa dia tidak adil pada aku...dia membuatkan perasaan aku mula menyayanginya...tetapi hakikatnya dia lebih bahagia bersama orang lain...aku minta maaf S sebab aku dah tengok mesej2 yang kau terima dari insan itu...aku bukan cemburu buta...aku bukan yakin yang kau adalah milik aku...aku bukan jenis yang tidak jujur dan bertanggungjawab..tetapi hati ini berkata ada sesuatu yang aku perlu tahu tentang kau....satu hakikat yang boleh menyedarkan aku! lantas mesej2 tersebut menjadi bukti...aku tersedar...aku tersentak...benarlah. kau tidak ada apa2 perasaan denganku...hanya ingin bermain kata, bermain jiwa, bermain cinta! aku rela pergi dari terus terbuai dengan permainan ini...kini aku terluka~sendirinya!

No comments:

Post a Comment