Thursday, April 7, 2011

Sesalan yang tidak perlu tercipta....

Aku tidak tahu apa kehendak hati aku ketika ini...mahu sahaja aku menjerit kuat2 tanya kat diri aku: "ko ni nak apa bodoh? pesal ko nak menyusahkan aku nih?" tapi nanti kawan kat sebelah gelak dan meng-ia kan statement aku...sejak aku tengok markah2 test dengan quiz aku....aku mula rasa cam nak nangis...aku tak sgka jadi cam ni...semester dulu lebih baik...aku pegang kemas kertas jawapan aku tuh...kemudian classmates aku tanya berapa markah aku...nak tunjuk? malu la...ade sesetengah dari dorg bebetul terkejut dengan apa yang aku dapat...aku sendiri..............SANGAT KECEWA.............. dengan diri aku sendiri...ketika aku berbaring...fikiran ligat berpusing...apa sebenarnya yahg berlaku kata aku ya? satu tekaan bermula:
  • aku bukanlah nak kata aku menyesal...cuma aku rasa penat dan diri aku tidak stabil...rupa-rupanya aku belum cukup bersedia memikul tanggungjawab yang besar cam tu...pernah berkali-kali aku cuba bertahan dan berpegang pada janji aku dulu masa mula-mula aku diberi sebuah tanggungjawab yang dinamakan College Representative Council....cuma beberapa minggu selepas aku selesai menjalankan satu program dinner...aku jadi tak keruan...ok..first adalah tentang (my love) aku yang mula tidak bersefahaman dengan aku lagi...seyes...masa tuh rasa cam nak nangis hadapi semua ni...kemudian...tugasan sebagai keluarga council pulak yang begitu mencabar... itu juga membuatkan aku tidak boleh bernafas...aku rasa macam dah nak mati time tu...
  • kerisauan besar adalah FINAL EXAMINATION dah nak dekat...aku kelam kabut buat revision...banyak betul subjek yang aku belum cover...sampai satu malam tu...aku study sampai aku menangis2 kat buku tuh..."aku betul2 tak faham...nak wat kerja tu pun aku memang tak tahu..." masa tuh aku terkenang nasib aku...berkali-kali aku cium dan peluk buku tuh dan berharap hati aku terang boleh faham subjek tu...tapi...markah test dan quiz memberi petanda yang aku belum sebati lagi dengan subjek tu...aku tenung je kertas tu...balik bilik aku susun kemas buku2 tuh dan satu persatu buku tu aku belek dan aku mula berfikir: "jika aku mempunyai masa dengan ko buku...aku janji aku study ko..." sekarang aku cuma sibuk dengan urusan lain...kadang2 aku leka...
  • aku terlalu fikir dan mengejar (my love) aku tuh...aku memang tak boleh walau sehari tak menyebut pasal dia....aku dah cuba untuk 3 hari berjauhan dengan dia...balasannya ialah: "aku gila, angau dan mudah sensitif...susah juga macam ni...aku rasa cam tak boleh nak hidup tnpa...aku terlalu berharap dengan dia..." aku rasa nak asingkan dia dengan hidup aku yang ada nih...tapi...aku sangat sayangkan dia...aku tak nak dia jauh dengan aku....
  • aku rindukan masa aku gembira dulu...sekarang aku masih lagi gembira...cuma aku bukan diri aku...aku harapkan aku beroleh masa lampau aku...ini bukan diri aku..ini bukan cara aku...aku sedang meniru kehidupan yang aku sendiri cipta skrip nya...akhirnya aku yang sengsara....aku tak salahkan Council Family tu...aku cukup gembira dan dihargai bila ada bersama dorg...cuma...aku....argghh.....sukar untuk aku ungkapkan...aku rasa macam nak quit je dari segala apa yang aku ada sekarang...rasa cam putus asa...macam dah tak bleh nak berdiri lagi...aku mula sedikit demi sedikit hampir jatuh melutut di muka bumi...aku lemah kini...aku sayang semua CounciL Family aku...aku sayang semua kenangan aku....cuma aku terdesak dan tertekan....dimanakah diri aku yang sebenar ketika ini?
*aku nak mengadu kepada satu2 nya abg aku kat dlm Council Family pasal ni...tapi...mampukah semua ni selesai? Dia faham...dia tahu aku...dia pujuk...aku nak sedikit keprihatinan...


3 comments:

  1. same here. :(
    but life goes on. never give up bro!

    ReplyDelete
  2. aku bukan give up...hanya rasa letih...keluhan yang berat tu memberi makna yang aku sangat terseksa...

    ReplyDelete
  3. ALLAH bg kiat 2 kemunkinan apabila kita dapat sesuatu itu
    1. munkin kamu akan semakin jauh darinya
    2. munkin dengan itu kamu akan lebih dekat denganya..

    oleh itu,kembalilah kepada ALLAH..berdoa bnyak2..aku pun belum boleh bernafas dengan sempurna..tapi aku x salahkan takdir..aku rela demi Organisasiku yang aku sayang ini..kalau terasa berat sangat,carilah seseorang untukmu berkongsi cerita..munkin akan lebih meringankan fikiranmu..kami selalu ada untukmu..don be give dear..

    ReplyDelete