Monday, August 15, 2011

...Bagaikan berada disisinya!

Hari ini aku termenung sendirian...
Entah tidak ku fahami hati ini...
Ia bagaikan satu suara yang memanggil rasa rindu...
Ia tidak mempunyai jasad tetapi perasaan itu hadir berulang kali...
Tidak pernah jemu...

Sudah ku tatapi wajahmu berkali-kali...
Mungkin ia dapat menghilangkan rasa rindu...
Rindu kerana tidak berada bersamamu...
Tetapi ia cuma gambar...tidak bernyawa...
Hanya ilustrasi senyuman dan tawa yang statik tidak bercerita...
Cuma aku yang menatapnya memahami...
Satu gambar menceritakan semua...
Kisah aku, kisah kau dan kisah kita...

Aku rindui saat itu...
Walaupun ia pernah menjadi kenangan pahit...
Yang itu jugalah menjadi ingatan abadi...
Walaupun ia pernah menjadi kenangan manis...
Yang itu jugalah menjadi ingatan terbaik hidupku...
Hanya rentetan memori sahaja yang hadir...berlalu dan pergi...
Datang kembali apabila aku meminta...
Tidak akan mengikutiku setiap masa dan ketika...

Pernahkah aku rasa ia indah sebegini?
Aku tidak cinta, tetapi aku sayang...
Cinta dan sayang itu berbeza bukan?
Harap ia berbeza...janganlah ia bersatu...
Aku takut cinta mengatasi sengalanya...
Hinggakan sayang menjadi mangsa khianat olehnya cinta...

Fikiran ini bercelaru...
Tiada arah tuju...aku buntu...aku keliru...
Apakah rasa ini?
Ketika ini aku masih merenung gambarnya...
Ku sentuh dan kutatap penuh kemas...
Rasa seperti aku benar-benar sedang membelai wajahnya...
Tersentuh dihati ini...
Lalu airmata berjuraian menitis kebumi...
Tiada yang mengerti rasa hati ini...yang tulus ikhlas...
Aku masih ingat...Aku masih merindui...
Itu sahaja yang bermain dalam minda ketika ini...

4 comments:

  1. amboi,megat...jiwangnye ko..aku tawu mseti rindu kt ruzaimi ngan saopi..heheheheh

    ReplyDelete
  2. apelah ko nih....aku dlm mood fall in love nih...erm...aku tak stated nama sape2 kat sini pun kn? hadoiii...main tembak jew... :)

    ReplyDelete
  3. tp...abg2 aku dgn Bestfren JPK aku mestilah aku rindu no 1!

    ReplyDelete
  4. eleh!in love kat kwn ko tu!hahahahahaha

    ReplyDelete