Wednesday, August 17, 2011

Tidak Perlu Menipu!

Aku sukakan kejutan, apatah lagi aku sukakan saat yang gembira. Itu sahaja yang boleh menjadi makanan aku disepanjang aku hidup di muka bumi. Bagi aku berkongsi perasaan gembira dan bahagia itu tentu sekali memuaskan hati. Aku tidak pernah merasai satu perasaan yang sangat gembira selama aku celebrate birthday aku sendiri, sebab tarikhnya jatuh pada musim cuti sekolah. Tapi buat pertama kali dan julung2 kali genap usia aku 20 tahun, aku dapat hadiah yang paling bermakna dalam hidup. (baca entry lama..)

Tapi apa yang aku nak ceritakan untuk entry kali ini adalah bukan tentang birthday aku, tapi birthday orang lain. Aku mengaku yang aku tak rasa malu nak letak tarikh lahir aku kat facebook. Terang-terang aku letak 08 June 1991! Supaya semua orang tau...dan yang paling utama, AKU SEORANG YANG SANGAT MENGINGATI TARIKH2 LAHIR INSAN-INSAN YANG ISTIMEWA DALAM HIDUP AKU! kerana itu aku tak boleh lepaskan detik nak ucap selamat hari lahir untuk orang lain. Lagi elok aku ucapkan tepat pada waktunya.

Cuma ada orang yang tak nak orang tau SUDAH BERAPA TUA kah dia. Itu aku hormat dan terima pilihan dia. Itu hak privasi kan? Aku pun tak boleh nak halang. Tapi, paling pantang bila orang yang kita anggap istimewa itu merahsiakan tarikh lahir dan menyeleweng tarikh sendiri...(waterpark?). Kemudiannya aku lah yang jadi si bodoh terhegeh2 nak wish kepada orang yang konon2nya berhari lahir tulah...Rupa2nya, bila dapat tau...TARIKHNYA LAMBAT LAGI!!! bila aku tanya balik kat orang tu, dia kata aku tak alert dengan tarikh hari lahir dia....memang mendatangkan marah aku...selamat aku tak pergi umah hantar hadiah, kalau tak membazir je.

So....apa perasaan korg?

15 comments:

  1. huhu...kdg2 dew yg tpu sal info kat fb..xley cyew sgt...=)

    ReplyDelete
  2. ko ni megat..dah sah2 "special" post tuk aku ni kan..:(

    ReplyDelete
  3. 16.12.91..beday fiza..ingt la smpai mti ya..

    ReplyDelete
  4. cik fyza roosli: ikut dasarnya aku dah nak hantar hadiah kat umah ko, tp..bila dah kena tipu cam ni...memang hadiah masuk api bkar sampah jela..rugi la ko dan rugi jelah duit aku spend untuk ko![MAKLUMAN: SELAGI TIADA NAMA YANG DIKAITKAN DALAM ENTRY, BERMAKNA BUKAN ANDA! HARAP MAKLUM...]

    ReplyDelete
  5. alamak aih,rugi nye aku!remy lah ni kantoikan...ko x payah la,x yah tggu name keluar,aku dah tawu dah post ni mmg "special" tuk aku...

    ReplyDelete
  6. ape kate ko teruskan aje niat ko nak kasi aku hadiah tu...

    ReplyDelete
  7. aku dah buang + bakar...naseb la ko...aki beli kat pertama kmpleks masa aku teman mak aku beli langsir kat kamdar...sgtttttt rugi bagi ko..ko taw macam mana punyer hancur nyer hati sang teruna ini....sobs sobs..

    ReplyDelete
  8. yelah tu...~~tp klu btol le...aiseymen,rugi nye aku.....

    ReplyDelete
  9. klu aku tawu,ari2 aku nak tukar bezday kat fesbuk..dpt byk sket hadiah...hahahaha

    ReplyDelete
  10. tau pun...sib baik majuk aku dah tak panjang lagi...! :)

    ReplyDelete
  11. pelik jgk aku..ko selalu mrh kejap2 je..x challenging..ahaks!kidding!aku x suke marah tp klu aku marah sebulan pun x tentu hilang lg..~~

    ReplyDelete
  12. sebab ko mengade2 je nak mrah tak tentu pasal gila...

    ReplyDelete