Thursday, August 18, 2011

Novel 'Aku Masih Sayang' telah siap sepenuhnya.

Setelah mengharungi pelbagai dugaan ingatan akhirnya novel sulung aku siap. Insyaallah bulan 10 ni dah boleh dicetak, tapi novel ini untuk bacaan tertutup sahaja. Aku bercadang nak post novel tu kat blog, tapi bak kata my bestiesh Faeez, "takut nanti karya ko diciplak". Erm, macam mana ek? Aku tak nak la publish kat orang ramai, aku belum bersedia untuk itu. Siapalah aku...aku hanya karyawan amatur je...novel ni aku kasi baca kat kawan2 terdekat je dulu...

Masalah yang aku hadapi ialah tak reti nak wat cover novel je. Aku tak reti wat yang fancy2 tuh, bukan apa, orang yang nak baca tu pun kawan2 jew, buat simple2 dah la kan? Photoshop pun aku tak abes belajar, cadang balik cuti sem ni nak mintak MyBro Remy tolong ajarkan. Jadi sebagai kerja bodoh2 aku kat umah yang bosan tu, aku buatlah cover yang simple cam nih...kira menjadilah nih...gambar pun tak der yang sesuai, aku telepon pak cik google aku. Then dia setuju kasi aku gambar nih...terhasillah cover novel aku....taaaraaa!!!!

Tak taulah chantek ke tak..ni jelah yang aku mampu buat...kalau korg ade idea untuk cover nih sila tinggalkan komen anda. Demi perubahan yang lebih matang, saya akan ambil komen anda untuk variasikan lagi novel ni. (kalau photoshop aku dah study habislah!)

Saya umumkan khas kepada seorang blogger yang menipu tarikh besday dia: Fyza Roosli, novel saya telah siap. Sudah siap sediakah kamu nak jadi pembaca karya saya?


15 comments:

  1. weh aku nak baca! nak baca! nak baca! pastu nak bakar! ha ha ha..bagus la ko..lepas ni wat novel pasal aku lak k..

    ReplyDelete
  2. pasal ko? ape barang...oh, ok gak..citer pasal ko ade hubungan sulit dengan jantan....hahhaha1 sentap~cewah...gurau je, seyes ko nak baca?

    ReplyDelete
  3. perlu ke mention part "menipu" tu??wah,dlm marah2 kat aku sempat aje kan ko nak promote kat aku...

    ReplyDelete
  4. weyh..ko x mention nm ak pn ek..pnt ak tgu novel ko tau~

    ReplyDelete
  5. haah la kot....selagi nama dia tak appear kat sini megat tak tau sape anonymous tu...
    Fyza: eleh...suka hati aku la...dah aku marah...aku marah2 manja jew....haha...ko arnab untuk menu berbuka, mesti pomot!

    ReplyDelete
  6. yer ak la afie..hehe

    ReplyDelete
  7. afie kat blog aku tetibe je dia x boleh komen..xpe2..jd silent reader je lah ko..:P

    ReplyDelete
  8. hemmm....saya masih terkeliru lagi nih...

    ReplyDelete
  9. entahlah..adelah, satu keputusan dan perasaan yang bersalah terhadap sesuatu...

    ReplyDelete
  10. ko bersalah sbb bakar hadiah tuk aku ke??hahahaha..

    ReplyDelete
  11. of coz la bukan...sebab ko aku tak pernah rasa bersalah...sebab aku tak bersalah dlm hal ni...ko yg bersalah....hehe...

    ReplyDelete
  12. ciss!yelah2,aku salah..so,dah mintak maaf dah..:P

    ReplyDelete