Monday, September 5, 2011

Beribu Kisah Tapi Tak Sempat Cerita!

Dah Lama Tak Bersua Muka:

Sejak balik bercuti semester yang lepas, rindu kat kampung halaman Perindu (suka hati jek!) sampai kan tak dapat on9 sehari rasa cam nak giler. Bila dapat on9, rasa cam tak puas. Bila dah abes on9..merengek nangis! Giler kan semua tu? Seyes sangat menyesakkan stay kat umah. Then kerja la pulak, masa ni rasa malas lagi lah rasa nak balik Perindu. Tapi, sejak aku sampai semalam (4Sept 2011) rasa macam cukup puas hati...aku boleh tengok Perindu sepuas2nya. Kenangan lama datang balik. Tapi situasi amat berbeza.

Makan Semeja Lagi:

Inilah rutin yang aku selalu lalui setelah balik dari kuliah. 6:30 petang mesti dah kuar dengan family pegi dinner. Tempat sama, masa yang sama, dengan orang yang sama...SETIAP HARI! tak jemu pon!!! Kali ni setelah sebulan bercuti (bulan pose) aku balik ke Perindu, dan family ajak makan lagi sekali. Sure la aku nak ikut. Tapi yang paling spesel ialah sayangku BFF Afif dah ada kali nih...dia dah lama tak join kami satu family gathering...kali ni bila dia ada, aku seronok giler. Makan semeja VVIP kali ini ialah saya Mag Jr Shomei, Afif Bee, Opie, Remy & Kamil...plus awal tengahari ada kuar dgn Daus.

Terlalu banyak bergurau manja sampai tak dapat nak cerita:

Gelak, ketawa, senyum, gurauan! Tulah permainan kami satu family. Bila dah dapat gelak, sampai tak leh nak berhenti. Kemudian, aku pulak jenis yang suka gelak dgn citer lawak...jadi cerita yang aku ak cerita pun terbengkalai la kat situ. Lepas tu masing-masing mesti nak bergurau sengaja sakitkan hati masing2...contohnya: Afif sure akan habiskan makanan aku, jadi dengan rasminya aku panggil dia Majlis Perbandaran@Lori Sampah! Tapi sayang aku ni cool, tak marah...gelak lagi adalah! hahahahah...(time aku pulak ketawa!)

Harap kenangan indah kali ni lebih manis:

Mulai esok kerja2 kami satu family akan bermula. Banyak la nanti kenangan akan terlahir. Sure buat aku ketawa non-stop! Aku harap semua itu menguatkan ukhuwah persahabatan satu family ni sampai bila-bila. Amin....

Kumpulan Makan-makan

3 comments:

  1. yang ko jeles tu nape? dah memang aku sayang~ nak wat camner....sah ko rasa terancam dgn aku kan?

    ReplyDelete
  2. cis!nak terancam buat ape...aku kan cool.haha

    ReplyDelete