Thursday, October 13, 2011

Berikan Aku Masa Untuk Menangis!

Perlu sgt ke?
Aku jadi pemerhati, maka aku melihat dgn pancaindera...
Memang semua itu tiada maknanya...cuma...
Hati adalah sifat yang lain beza...
Jika dianggap mudah, ia akan tenang tanpa rintangan...
Jika dianggap sukar, ia akan jadi tak tentu hala...
Aku pun tak sure dengan perasaan aku sendiri...
Nak gambarkan pun...aku tak tahu...
Agaknya apa yang sedang berlaku?

Aku capai kotak tisu...
Bajet aku nak nanges lepas tu, tapi...
Hati ni rasa cekal pulak nak tanggung semua rasa sakit tu...
Kali ni hati ini tak menyebelahi aku...dia biarkan aku sakit...
Aku tahan-tahankan sampai aku rasa cukup terhiris, cukup membelah sekeping hati ni...
Takkan ada sesiapa yang tahu...
Mungkin kali ini aku perlukan masa bersendiri...
Nak lihat apa akan jadi bila suatu masa nanti aku tiada lagi...

Mungkin Blackey peneman rasa sedih dihati...
Aku coretkan beribu rasa yang membebani jiwa ini...
Yang menjadi pembaca setia hanyalah Blackey juga...
Nak dapat orang yang boleh peluk aku...tenangkan aku...TIADA!
Maka, Fabregas & Cheybo jadi tempat aku didodoikan...
Rasa nak bermuhasabah diri, cermin la jadi saksi...
Aku dah semakin ditinggalkan...tak ada lagi yang perlu...

No comments:

Post a Comment