Tuesday, March 6, 2012

Dimanakah Salahku?

Aku terduduk dan terdiam mengenangkan peristiwa beberapa minit yang lalu...
Sungguh aku tak faham apa yang sedang berlaku...
Adakah aku yang bersalah atau aku yang cari masalah?
Tindakannya begitu kasar & melukakan sedikit perasaan ini...
Selamatlah luka itu sedikit, baru 2 bulan hati ni dah dipulihkan..
Tahu-tahu ia dilukakan semula...

Aku tak tahu apa salah aku...
Sehinggakan dia buat perangai yang membuatkan aku tak faham...
Tak faham kerana bagi aku "dia melepaskan marahnya pada aku yang tidak tahu apa-apa"
Senyum aku pada mulanya jadi satu kesalahan pula...
Terus aku mendiamkan diri...biarlah dia buat apa yang dia nak...
Aku tak ada hak nak ambil tahu...dan pastinya dia tak mahu aku ambil tahu...

Tapi salahkah aku?
Salahkah aku membiarkan diri aku sendiri dalam keinginan orang lain?
Selagi aku gembira & bahagia disamping teman-teman demi diri aku sendiri...
Kenapa perlu diragui?
Sehinggakan dia berkata segalanya adalah satu kesilapan...
Hingga ia kelihatan salah beberapa minit yang lalu...
Salah aku dimana agaknya?

No comments:

Post a Comment