Saturday, March 3, 2012

Mudah Tabur Janji

Entri seterusnya atas insiden yang makin banyak terjadi...
Tema untuk kali ini ialah tentang JANJI.
JANJI = Jenis Angkara Nak Jauhi Insiden...
Sama seperti lagu Akim-Janji...berkisarkan Cinta...
Tapi kali ini lebih kepada jalan kehidupan...
Orang selalu sebut "Tabur Janji"
Nak Tabur Janji tak sama dengan Tabur Dedak kasi ayam makan ye...

Dulu aku pernah berjanji nak laksanakan sesuatu...
Kemudian aku lengahkan...dan akhirnya lupa janji...
Dulu aku pernah berjanji nak cagarkan sesuatu...
Kemudian aku elakkan...dan akhirnya hilang janji...
Mudahkan nak buat janji?

Dulu juga aku pernah dijanjikan cinta & kasih sayang...
Janjinya nak bersama dengan aku...
Malangnya janji itu tinggal kata...
Setelah dia mendapat kekasih lain...janji aku itu ditukar ganti...
Janji dalam bercinta memang berbahaya...
Kerana perasaan kita akan jatuh dalam kata-katanya...

Buat Bestfriend CS223 kelas aku...
Aku minta maaf dengan janji aku beberapa bulan dulu...
Akhirnya aku tak dapat laksanakan...
Aku hanya meminta ditangguhkan perlaksanaan janji itu...
Rasa serba salah dan sedih dengan perangai aku sendiri...

Tabur janji ini juga adalah satu sifat aku...
Dah banyak sangat aku taburkan...kini dah berlonggok taburan itu...
Akhirnya longgkan itu menenggelamkan aku...
Lemas aku dalam munafik diri...
Akhirnya memakan hati ~

No comments:

Post a Comment