Friday, April 20, 2012

Jangan Beri Harapan 100%

Ini kisah seorang kawan aku yang aku rasa memang dia kawan la...
Sayangnya...sikap dia!
Entahlah...kat mana silap aku, kat mana silap dia agaknya...
Sehingga kami tidak sehaluan seperti dulu...
Lagaknya, cara cakapnya, jelingannya, persepsinya...
Semua itu berbeza dari dulu...

Dulu bolehlah dia katakan aku dan dia ni sekawan...
Semua perkara kamcheng...sama rasa, sama suka & seia sekata...
Tapi sekarang, cara dia layan aku...aku rasa DIA TERUK!
Aku pun tak tahulah apa yang dia tak puas hati sgt...
Apa yang dia terasa sgt...dan apa yang dia bencikan sgt...

Setahu aku...aku yang benci dengan dia...
Sebab dia sisihkan aku dari diri dia...tanpa sebab...
Baru-baru ni dia sengaja:
1. Tak nak bertegur dengan aku...
2. Kata-kata dia berbaur benci dan perli...
3. Melarikan pandangan dia bila nampak aku...
4. Melarikan diri bila aku datang pada dia...
5. Buat-buat tuli pekak tak dengar apa yang aku cakapkan...
6. Menghasut kawan-kawan sekeliling supaya jangan mendekati aku..
7. Layanan dia pada aku sumpah...MEMANG TAK IKHLAS....

Macam tu ke kawan?
Dulu masa kau perlukan aku, datang macam kilat...semua benda kau harapkan...
Dulu masa kau perlukan aku, aku jugak kau ikat jadi peneman...
Dulu masa kau rasa kau perlukan telinga untuk mendengar...akulah jadi pita rakaman...
Dulu masa kau perlukan suara untuk diluahkan.. kepada .aku jugak yg kau dendangkan...

Sekarang? Kau nak bawa diri? Memang kau tak pernah ikhlas dengan aku...
Sedih betul dengan kau ni...macam ni jadinya...

No comments:

Post a Comment