Monday, March 4, 2013

Ketika kita ada segalanya...Ketika tiada?

Boleh jawab ketika kita tiada apa2?
Ya, kita mampu jawab & merungut dengan segala benda...
Kita salah itu ini, kita persoalkan mengapa, mengapa & mengapa...
Tapi adakah kita pernah fikir apa jawapan kita bila ada segalanya?
Kebanyakkannya tidak bukan?
Kita hanyut dalamnya, kita lupa perkara sebelum, semasa & akan datang...
Kita dalam zon selesa...

Aku pernah rasa saat aku ada kawan...kawan yang selalu ada...
Aku rasa seperti aku hidup & bernyawa...gembira sentiasa...
Aku tak peduli langsung apa yang terjadi pada orang lain...
Aku fikir tentang diri aku sahaja...

Kemudian kini aku tiada semua itu lagi...
Tinggal aku keseorangan...walaupun dikeliling aku mereka ada...
Tapi sayangnya mereka tidak seperti kawan2 yang menjadi inspirasi...
Semuanya mengambil kesempatan...membuat puak yang entah apa tujuannya...
Tapi aku tidak seperti mereka...lalu aku pergi dari mereka...
Sehingga kini aku tiada kawan, kawan yang betul2 menjadi inspirasi...

Entalah...biarlah aku begini...
Mungkin dimasa akan datang lebih mencabar...
Lebih baik aku bersedia dari sekarang...
Tak lama lagi aku juga akan keluar dari sini...
Menjadi graduan idaman & kejaran semua industri...
In Sha Allah...

No comments:

Post a Comment