Wednesday, March 13, 2013

Rezeki Dari Allah Hari Ini.

Baik aku post entri baru sebelum aku tidur kejap lagi...
Alhamdulillah...Allah berikan aku rahmat & rezeki yang terbaik...
Girang sangat hati ni, rasa macam indah, macam sempurna pulak...

Dari pagi aku rasa cuak sebab hari ini aku ada pitching...
Project aku "Paddy Defect Detection Intelligent Kit" masuk pertandingan...
Pertandingan peringkat UiTM anjuran MASMED...
Jadi hari ini aku kena buat presentation pasal project ni...
Mula-mula aku tak expect untuk menang ataupun buat secara perfect...

Tapi akhirnya, masa pengumuman pemenang...Project kami dapat 1st Place!!!
Wow! Macam tak percaya...aku langsung tak excited, sebab tak jangka...
Tapi lepas semua orang tepuk tangan & group member aku mula seronok...
Baru aku perasan, ya...project kami berjaya!!!
Alhamdulillah...syukur sangat, berbaloi usaha 'Atifah & 'Umar tu jugak...

Masa sesi bergambar, Opie yang keje kat Sibu tu call aku...
Dia cakap dia datang Shah Alam & dia nak jumpa aku...
Oh God! Apa semua ni? Opie yang dah berapa bulan aku tak jumpa...
Akhirnya datang nak jumpa aku hari ni? Rezeki Allah...Alhamdulillah...
Dapatlah aku kongsikan kejayaan aku kat dia...

Tak sampai berapa minit, my BFF aku Faeez pulak call...
Dia tanya pasal percutian aku ke Penang bulan 4 ni...
Dan dia nak balik rumah minggu depan, so kami boleh jumpa...
Ya Allah, ini satu lagi kebahagiaan...Dapat aku kongsi kegembiraan aku...

Cuma pengakhir hari ini agak sedih jugaklah...
Opie jumpa aku sekejap je, dia pun dah nak balik Sibu semula...
Entah bila lagi aku dapat jumpa dia lagi...oh mesti rindu nanti...
Tapi takpelah, ada rezeki jumpalah lagi...
Semoga dia kerja sungguh2, dan berjaya...

Okey, dah takde apa-apa nak cerita...aku bagi gambar jelah...

We are from Paddy Rescuer team

Inilah hadiah wang tunai yang kami dapat...Alhamdulillah.

Our beloved Project Advisor, terima kasih atas 100% support dari Dr. 

Mag Jr Shomei pemenang kali ni...

'Umar Rasydan selaku product & technology manager

'Atifah selaku Resources Management manager
Alhamdulillah...tak pernah rasa menang besar sejak mulakan pengajian kat UiTM ni...inilah hadiah yang paling terbaik buat masa ni untuk sisa-sisa terakhir nak bergelar graduan hujung tahun ni. Yang penting Department Intelligent System sapu habis. Tersenyum lebar Dekan Fakulti. Tahniah.

1 comment: