Tuesday, December 13, 2011

Apabila Aku sudah Berputus asa...

Maafkanlah salah silap segala tutur kata...
Mungkin kamu juga terluka kerana aku...
Aku memang begini...jiwa aku begini...
Aku rasa tak nak lagi meneruskan apa yang aku sedia maklum terima...
Hadiah dari Tuhan...iaitu seseorang seperti kamu...
Cukup hancur sudah hati aku...kamu permainkan...
Luka dihatiku kian dalam...
mungkin sebenarnya datangnya dari kesilapan dan dosa aku sendiri...
Sebab itu ia terjadi sebegini...
Aku seolah dipermainkan...perasaan aku seperti mesin yang boleh diuji-uji...
Kenapa kasar perilaku mu terhadap aku?
Sedarkah jiwa aku tidak seperti orang lain?
Sedarkah aku mudah hancur hatinya tidak seperti orang lain?
Jiwa kau tewas untuk memahami semua itu...tidak mengapa...
Sekurang-kurangnya aku mengambil masa 1 Tahun untuk mengenali dan memahami kamu...
Dari mula kenal hingga kini...terhakis dan makin terhakis perasaan aku...
Yang dulu aku diamkan..yang dulu aku tahankan...demi kamu, demi kita, demi mereka...
Kini luka parah jiwa aku...sekeping hati ini hancur berbelah-belah...
Menyesal aku mengenali kamu...menyesal aku taruhkan sesuatu...
Aku cukup bodoh terhadap diri aku sendiri..mudah mempercayai...
Terduduk tiada hasil aku jadinya...yang dapat hanya luka dihati...
Kenapa tajam kata-kata kamu membelah tubuh aku? Jiwa aku?
Tidak kah kamu rasakan hati siapa yang terluka?
Aku...Aku...Aku...Tertekan sepanjang hidup aku kerana mu...
Tidak mengapa...aku sudah mengambil jalan....
Aku akan tinggalkan hidup kamu...aku akan tinggalkan kamu...
Aku tidak lagi akan kenali kamu...aku tidak akan mengganggu kamu...
Aku juga tidak akan meminta apa2 dari kamu...aku tidak akan memperdulikan kamu..
Aku tidak akan sayangi kamu seperti mana sebelum ini aku sediakan satu ruang hati untuk kamu..
Aku tidak akan dengar lagi suara kamu...aku tidak lagi akan melihat kamu...
Aku tidak akan lagi tersenyum untuk kamu....dan
Tolonglah...pergi dari aku...kerana...
Aku akan melangkah pergi...tanpa berpaling lagi...
Terima kasih untuk sepanjang kenangan manis kita...
Aku serahkan semula hidup kamu...maafkan kesilapan aku...
Aku bukan yang sempurna dan menepati citarasa sahabat untuk kamu...

No comments:

Post a Comment