Wednesday, December 21, 2011

Diri Aku? Tuhan (Rela / Tidak Rela)?

Dah tak akan sama lagi...
Kalau puas diusaha, tiada Dia merelakan...
Tentu sekali tiada gunanya...
Jika ia tertulis untuk berakhir...ia tetap akan berakhir...Walau aku melutut memohon...
Tuhan tahu segalanya...Tuhan rancangkan semuanya...Kita? IKUT SAHAJA, TANPA TANYA...
Dia berkuasa...Dia Pencipta...cuma kita kena sedari dia ADA...
Apabila kita mula larikan diri dari Dia konon2nya nak rasa bebas tanpanya...DIA TAK RELA...
Dia berikan hukuman yang bertimpa-timpa...semua itu menjadi balasan diri yang leka...
Kini aku sudah temui balasan itu...Dulu hendak sangat lari darinya...
Konon2 minta simpati bebas untuk merasa di jiwa...
Aku sedar Tuhan tak rela...maka, Dia berikan aku hukuman bertimpa-timpa...
Aku terkapai-kapai tiada bantuan yang ada...
Sedarilah aku jika melakukan kesilapan tanpa Dia rela...
Tak kira walau berbagai cara...Dia tetap mengekori untuk memberikan BALASAN...

Kesilapan aku kini memakan diri~

No comments:

Post a Comment