Tuesday, February 21, 2012

3 Tahun Dulu Dengan Orang Paling Rapat

Baru sekarang ni ada mood nak bergerak lincah kat papan kekunci...
Almaklum, Esok malam result exam dah nak keluar...
Malam tadi keluar makan dengan encik-encik teruna:
Hai...(laju je korang nak fikir aku ape kan?) mereka brotherhood...
Dan bertambah lagi family ni dengan encik-encik muda:
Wah...(terus korang tuduh aku ape kan?) berjaya juga mereka tu...
Bila dah keluar tu, aku teringat kisah 3 tahun dulu...
Bila mana aku lah yang jadi encik-encik muda tu...
Disayang, digembirakan, Diberiperhatian, Disukai & Diingati...
Tapi, bak kata orang jangan dikejar semua itu,
Semua itu tak lama, hanya didunia saja...DiAkhirat?
Jawab kalau mampu~ ~ ~
Dulu masa aku encik-encik muda, aku paling rapat dengan:
Abang Long a.k.a Faris Fabregas, (sekarang dah tak jumpa lagi macam dia!)
Dari situ aku bagi nama teddy aku Fabregas (untuk kamu!)
Mak aku lega kat rumah pun sebab dia...
Sebab dia boleh backup aku kat kolej...
Mak risau betul bila aku masuk kolej/asrama...
Katanya nanti orang buli...hakikatnya:
Aku lah yang paling tak senonoh jahat kat Kolej Matrikulasi...
Tapi life aku semua tu abang long yang handle...
Seronok juga ada tempat nak:
Bersembang, study, minta ajar, bergaduh, mengamuk, menangis & sezon dengannya...
Dia tak banyak karenah, dengan aku...dia tahu je apa nak handle...
Sebab tu aku percaya dia...
Dia jaga kami (Aku, Izzudin, Rafeeqa, Bella, Tj, Hannah & Kak Long) macam family...
Sikit pun dia tak pernah sakitkan hati aku...dan kami...
Memang kami calonkan dia kat kolej dulu 'Abang' untuk kami semua...
Hari ni aku terjumpa orang yang sama karakter macam dia...
Rupa dan gaya pun hampir2 sama...
Sebab tu aku teringat balik kisah lama...
Kenapa ya kita selalu/masih ingat perkara lama?
Bak kata orang kalau kita ingat akan menyusahkan...
Tapi aku setiap satu jam mesti akan teringat kisah-kisah-kisah lama...
Kesian kat aku....

susah dah nak jumpa orang macam Abang Long untuk aku...
Kakak-kakak memang berduyun2 datang melaung-laung nama aku! (hehehehe~)

No comments:

Post a Comment