Tuesday, November 16, 2010

Kem Destini Kenegaraan Pelajar UiTM (Siri 1)

Kerling, Selangor-12-14 November:

hahaahaa...dah tamat semester 1...exam pun dah abes! time to relax...buang semua buku kat dalam tong kitar semula...ceh..xde la smpai cam tu...aku jenis yg suke simpan brang kot! then wat
library...ok..ok..agenda post blog: aku gi kem mewakili kolej Perindu. kem ni bertempat kat PLKN Kerling Hulu Selangor. even aku tak pernah terlibat dengan PLKN, lastly dapat merasa. wah...ramainya student yg join....tahan nafsu! jgn xterkawal...ingat M masih menunggu....jgn cepat curang....t naik mahkamah syariah...tak pasal2 cerai dengan M! huhuhu...ok..1st sampai sini, GOD! bosan giler...aku pening pale satu hari tu...tapi bila dah stat amek gmba hutan...tenang jiwa...indah ciptaan yang masa Esa! erm...bilik pun ok...dorm besar...s
o..kongsi la dengan budak2 lain..seyes..aku xkenal sesiapa..but ok...dorang dtg kat aku nak berkenalan...aku sudi...yes! dapat kawan nak join..xde la aku cam anak hantu duduk sorg2...dapat team pun mantap! best giler dengan dorang...just nama yg aku ingat Aida&Miza (Fakulti Farmasi)...but dorang kampus UiTM Puncak Alam...erm.. kem ni dibuat untuk menaikkan semangat jati diri orang melayu (pelajar melayu & bumiputera UiTM)...semua tu dibuat untuk memberi pendedahan bout perlembagaan persekutuan & hak ketuanan orang melayu perlu dipertahankan...aku bangga jadi orang melayu! orang melayu yg terdidik dengan budaya & nilai murni serta bertolak ansur...but ade pihak yg tolak bangsa kami secara beransur-ansur! masa ice breaking, kitorang diasingkan ikut negeri...GOD! aku lahir kat Penang,, but aku bukan la jati kat negeri tu...then disuruh nyanyi lagu negeri P.Pinang...menganga aku! seyes shit aku xtau...then aku plak dok sibuk nyanyi lagu negeri Selangor (dah lama dok sini) & lagu negeri Melaka ( dulu study Matrikulasi Melaka)...hampas kan aku ni?? erm..kem ni wat aku berkuasa untuk bersuara...erm...great! suara aku diterima pakai...makan kat sana ok..bgus...5 kali sehari...makin kurus dan langsing aku (haha...metabolism rendah la...) aku cekik satu kedah pun ( jelapang padi) tak mungkin aku akan besar! kat kem ni...keje aku tido je...mmg santai kem ni...xde la aktiviti yang
susah2...contohnye: aktiviti penggal kepala, cabut jantung masuk dlm guni, sepak punggung menggunakan kambing, atau bawak bola pingpong guna mata...erm...sangat santai....sangat sayu bila tau hal bout negara sendiri...masa untuk berjuang! demi MALAYSIA...aku sanggup...(ala..cakap besar..putus kapel pun dah nanges cam nak mati) ok...then..aku terjumpa President Kelab Artificial Intelligent aku...dia pun ade?? bgusla ..leh jumpe jap...then...dah borak dengan dia..da mengadu sengal jiwa belajar cos CS223 ni..dia kasi advice...hahaha..ok..bgusla camtu...mmg ade gaya president! setiap masa nyanyi lagu Warisan...dengan lagu UiTM Dihatiku...sayu...uwaaaa...nape la lagu pun boleh wat aku sedih?? erm..jap..thinking bout K...ni sedih bout bangsaku or kisah K? bercelaru lak! peduli kan....dah tamat pun kisah tu....ade sorang lecturer dari FSPU ni kata aku ni orang Sabah or mix chinese...terkejut cirit aku..mana ade..."saya pure Melayu, keturunan Perak...memang mak bapak Melayu...mak bapak xde scandal pun dengan orang cina" baik2 ckit puan...tu la yg aku ckp...(even ade tokok tambah)...erm..bangge aku bila ade sumone dtg approach....nak mintak kapel....eh..salah...mintak email...time untuk dorang search aku kat FB la tu...aku suka la isu Media Warfare...bagus...berkesan untuk informasi semasa....erm...perang saraf berbentuk media...hebat! so..rata2 ok la kem ni...ade input...proses...output! tamat la pengajian kenegaraan aku time tu...bersedia nak martbatkan:
  1. Hak keistimewaan Orang Melayu
  2. Agama Islam sebagai agama rasmi negara
  3. Majlis Raja-Raja yang berpaksikan ketuanan Melayu
  4. Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan
maaflah jika aku xdapat laksanakan dengan jaya..bukan kalah dipertengahan jalan...cuma proses mengalami transformasi...agak lambat sedikit...janji kita buat...hey! Malaysia akan menjadi negara yang disegani....bersyukurlah atas nikmat yang Allah SWT berikan....
DESTINI....BANGSAKU!

3 comments:

  1. good entri megat. uitm sentiasa dihatiku! :)

    ReplyDelete
  2. no...kem tu khas untuk slot kenegaraan...cam btn la gak...dia ajar tentang perlembagaan persekutuan, undang2 n politik...

    ReplyDelete