Sunday, June 19, 2011

Kau BFF aku jenis hantu! Tapi ko best!

Ni ha, siang tadi aku chat gegila dengan BFF aku yang maha kaya punyer loqlak dari aku zaman secondary skoll...kitorang kalau bersembang mesti nak bergaduh. Tak sah kalau sehari tak der isu jahat nak cerita. Tiap kali ade masa cuti mesti aku akan jumpa dia. Cuma dia sekarang study tak sama tempat dengan aku, dia di UiTM Kampus Jengka, Pahang. Dia bangga gila bila dapat study kat sana. Dengan course dia OM114 - Diploma in Office Management & Technology. Haaaa...aku ingat tau dia amek ape...hafal lagi (sedangkan cepat2 bukak UiTM Official Website! Kantoi dah ko Mag!) Dia lah kawan aku yang faham aku dari masa sekolah. Tak macam BFF aku sorang lagi tu, market je panjang...semua cerita macam dia tu berani berenang dalam lava gunung berapi! Mulut punggung bercirit monyet! So, post hari ni aku cerita tentang ke-happy-an aku dengan kawan aku nih...orang tu kawan sayalah, namanya Faeez! Huhu, memang tak leh nak kalah kalau bergaduh. Bila tiba saat bergaduh, nak tau ape dia bahan aku nak kasi aku kalah masa gaduh?
  1. Isu siapa punye ciri2 fizikal diri yang paling teruk
  2. Isu luca(h)s yang dikategorikan jijik jika dibayangkan
  3. Isu mana orang ternama tetapi diselitkan keaiban dirinya
  4. Mencarut memanjang! Diselangselikan ejekan binatang yang sesuai digambarkan lucu!

Inilah aktiviti kami kalau keluar bersama...tak dok diam!

Yang kelakarnya, aku dengan dia mesti nak bergaduh even a second! Mula-mula tu okey je, bila dah tak sependapat, mula la masing2 nak bercakar...dimulakan dengan memukul bahagian2 yang mudah sakit. Selalunya dia akan merengek sakit sebab aku ni kalau memukul, menumbuk, pukulan lenting guna 4 jari memang buat dia kalah. Tapi.....sekali dia bersuara dengan caci maki dia, mesti mula drama kami. Jiran yang tiada persefahaman! Selalunya aku akan stay kat umah dia, family aku tau kitorang ni dua jenis hantu yang suka bersama! Mulut Ya Allah....macam betina (bak kata mak aku bila bising pasal kitorang berdua!) Tapi sweet ape mak? Kami ni sesuai bersama taw! Mak ape tau? Mak pun suka dengar gosip dari Wan jugak kan? haaaa....mak kantoi! Selalu jugak la aku dengan dia nih hang out sesama. Cuma sekarang dah tak sama...diploma & degree...lain mazhab tu dik oiii... erm...aku tak leh nak kata ape lagi, coz dia memang best...se-best2 kawan yang aku ade...memang gila aku kalau seharian dengan dia...hope cuti mid term dgn cuti raya dia lepas ni aku dapat jumpa dia lagi....hehe...(woi Faeez, ko tak habes2 gentel lubang burit ko tu, bila lagi kita nak hang out?) hehe...seronok berbahasa dengan dia macam tu! Aku rindukan ko la Faeez...marilah kita bersama!

P/S: Faeez, seronok kan bila dulu ko diterima UiTM kan? Aku ingat lagi masa ko check result then you are accepted to continue your study, tergedik-gedik kita menjerit kat restoran KFC masa tu...hahaha...kelakar! Then terus ko call your mum yang ko dapat study kat UiTM. Lepas dah check result kita jejalan sakan dengan hati yang lapang....cuma ko cuak sebab ko dapat kampus Jengka yang kat dalam hutan monyet macam ko kan? Hahaha...aku still ingat ek?

7 comments:

  1. hahaha..sehati sejiwang btol korg2 ni..heks3..:P

    ReplyDelete
  2. haha..ble ko nk post psl ak plak whai megat??wakaka

    ReplyDelete
  3. amboi....afi pun royalti jugak ke? hehe....buat masa ni saya masih tiada sebarang kisah manis bersama kamu la afi~

    ReplyDelete
  4. haha..kisah pahit pown bole~

    ReplyDelete
  5. sgt terharu... rase mcm nk bg award jer kat kau atas script kau yg hebat ni.. haha... anyway.. thanks for treat me as one of you bff.. :D

    ReplyDelete
  6. faeez: i luv you my fren..tak tau nape aku rindu ko!

    ReplyDelete