Monday, June 13, 2011

Sebuah Sesalan...

aku tak perlukan dia lagi...
aku tak mahukan dia lagi...
aku benci melihat dia lagi...

mungkinkah perkataan ini yang harus aku ungkapkan...
berat hati atau pun tidak...itu belakang cerita...
semenjak ini aku lihat dia hidup selesa...
aku juga tidak mahu masuk campur hal kehidupan dia...
kerana apa? bukankah dulu aku ingin sangat memiliki dia?

aku putus harapan...dia tak akan...tidak mungkin..
menjadi milik aku...
maaflah jika dia merasakan aku ingin merampas dia dari orang yg dia cinta...
kejam juga aku ni kan?
aku penting diri sendiri..
aku mahukan apa yang diyakini tidak mungkin memiliki...
ludahkanlah sikap aku ini...aku tertekan...
mungkin sebab itu aku amat sensitif...
mudah marah..mudah menangis...mudah ketawa..
malahan segala itu tiada makna..aku tak mengerti apa yang aku sedang lalui..

baguslah jika kau tidak lagi melihat wajah aku...
eloklah jika kita berjauhan kini...
manislah jika kita tidak lagi bergurau mesra...
patutlah jika kita tidak melahirkan perasaan itu..

kalau diukur dengan kata-kata...
aku mampu mengatakan segala ini..
yang aku sendiri coretkan...
tapi entah mengapa...air mata ingin gugur kebumi...
tiada kataku yang serupa dengan coretan ilhamku...
kerana aku menzahirkan perasaan aku sendiri menjadikan ia coretan...
ku seka airmata dan berdoa agar aku tabah dan kuat melalui segala ini...
boleh ku dengar satu dunia mentertawakan aku...
karenah aku yang boleh dunia anggap "syok sendiri"...
apakah aku tidak boleh merasakan nikmat cinta?

bodoh rasanya menyimpan perasaan terhadap dia..
jijiknya ku rasa bermimpi dia menjadi hak aku...
kelakar dengan sikap ku yang bermatian untuk memenangi dia...
teruk rasanya menangisi tentang dia yang aku sendiri juga tidak tahu kenapa...
gila aku rasa bila dia sendiri tidak menyimpan apa-apa perasaan terhadap aku...
segalanya aku rasakan memang tak masuk akal...
mencintai...menyayangi seseorang yang aku sendiri tidak tahu benar atau tidak...

kerana jawapan terletak pada hati...
aku sayang dia hingga aku tidak mampu lupa tentangnya...

3 comments:

  1. there is.."ikhlas dari ak...."..btol kew megat ikhlas???~afi

    ReplyDelete
  2. mestilah...apa yang megat type ni ikhlas n memang ikhlas tujukan kat sumone...

    ReplyDelete
  3. so..hope someone tuh tau la yer..:)

    ReplyDelete