Thursday, January 12, 2012

Aku dah tau .... memang macam tu!

Bila kita berdua cerita tentang KAWAN...
Ya, kau memang mengaku aku kawan kau...
Bila kita berdua cuba puisikan tentang PERSAHABATAN...
Maaf, kau akan berkata: "kau tak amek port untuk itu pun...kita masih kawan" kata kau...
Sebab tu kau tak pernah adil kat aku...
Sebab tu kau tak pernah faham aku...
Sebab tu kau tak ambil kesah dengan aku...
Sebab tu kau tak akan kenal sekenal kenalnya diri aku...
Sebab kau pegang hukum dunia yang bertajuk: KAWAN...
Prinsip KAWAN ialah: ia datang dan ia pergi, dan ia penting dan ia perlu...
Bukannya PERSAHABATAN...
Prinsipnya:

"ia tak mati, ia tali yang kuat, sanggup meletakkan diri seperti dia, sanggup berkongsi,
boleh menjadi peneman, pembantu, penguat rasa semangat, sanggup menanggung,
ia rasa yang cukup terbaik...selepas rasa terhadapNYA..."

Kau hanya seronok menambah KAWAN...
Bukan seronok menyimpan PERSAHABATAN...

Terima kasih kalau kau pernah adili aku begini...
Aku untung dapat KAWAN macam kau...selama ini...

No comments:

Post a Comment