Thursday, January 5, 2012

2011 takkan sama 2012!



Dalam tak harapkan 2012 tu hadir ia hadir juga...

Itu kuasa NYA...DIA yang berhak tentukan...aku siapa?
Pernah satu masa dulu berharapkan 2011 tu akan kekal lama...
Cuma aku tak sedar, 1 tahun hanya ada 12 bulan...
Dan dalam 1 tahun itu hanya ada 365 hari...
Paling ketara sekali 1 hari hanya ada 24 jam!
Semua itu tak lama...hanya seperti membilang nombor...
Entahlah, ketika ini 2011 masih terasa ada..
Kini 5 hari sudah 2012, rasanya macam baru 5 Januari 2011...
Tidak sedar aku sudah dalam zaman yang sudah 1 tahun kehadapan...
Kenapa 2011 tak boleh nak pergi dengan mudah?
Kalau nak kembalikan pun, bukan boleh...belum ada lagi wujud mesin masa pun...
Hanya fiksyen cerita dongeng kat TV je yang ada...
Bercelaru pulak fikiran ni...aku belum dapat adapt lagi aku sudah 2012...
Satu lagi zaman aku yang baru...hidup aku yang baru...
Tapi kenapa aku biarkan diri aku diselubungi 2011?
Aku pun tak ada jawapan....

No comments:

Post a Comment