Saturday, July 9, 2011

Escape To Carey Island!

Aku perlukan ketenangan...kerana aku tertekan dengan bebanan kerja...
Aku perlukan ketenangan...kerana hati marah dimaki dan dihina...
Aku perlukan ketenangan...kerana aku takut dan bimbang setelah dimarahi...
Aku perlukan ketenangan...kerana cukup penat bertungkus lumus segala..
Aku perlukan ketenangan...kerana sedih ditinggalkan keseorangan sahaja...

Haha..sekadar bermadah kenapa entry aku kali nih macam ni...'ESCAPE TO PULAU CAREY?' kenapa sampai nak kena escape pulak? Lari dari sesuatu ke? Bukan apa...aku sebenarnya nak sangat pegi pulau tu...Abang aku si Opie yang ajak. Dia ada praktikal kat sana, under Sime Darby Plantation. Lagi-lagi pulak aku dah la tension kerja berlambak kat Pejabat Setiausaha Agong Family Perindu C0. Cawangan Shah Alam (cewah...suka hati aku je nak letak2 nama cam nih...), busying with my programme & Meeting report yang baru je berlangsung kat Bangkok dulu...

So aku siapkanlah 90% kerja tu...dan it's time for me to holiday there (Carey Island!). Aku pun dah pack barang nak pegi sana...My dear Saad bawak kete pegi sana...aku bagitau kat General Secretary aku yang aku nak pegi sana...so dia soal aku sama ada kerja aku dah siap ke belum...aku jawab: "Report program dah siap...cuma Report meeting & post mortem belum lagi" Apalagi...tarik muka la Gen.Secretary aku, marah kot! Dia mintak aku siapkan waktu tu jugak b4 aku bergerak ke Carey...Gila? Mana sempat...dah pukul 5! So aku jawab: "Saya memang plan tak nak siapkan report tu waktu nih...saya nak buat kat Carey sana..." Gen. Secretary aku bertambah marah dan melemparkan renyukan kertas kat atas meja (berhadapan aku...sikit lagi nak kena aku...cuak gila aku!)

Bila aku perasan Gen.Secretary aku tu dah naik marah...aku pun terus cabut lari bawak Saad shengal aku tuh kuar dari UiTM dan terus ke Carey Island tanpa pikirkan apa2
lagi...aku buat semua ni sebab aku dah cukup penat dan tak larat lagi...sebab hanya aku dan beberapa orang je yang masih tinggal kat Kolej menguruskan urusan rasmi Perindu Company (lagi sekali ayat cinabeng!) dan yang lain dah balik...aku rasa penat, tiada yang teman aku...Itupun terima kasih kat Abang aku Opie sebab dia invite aku kat Pulau tuh...dapat la ketenangan, bertemankan Opie dgn Saad yang buat aku hepi...hepi sangat 1000X!

Kat Carey Island tu sebenarnya tempat ladang Kelapa Sawit, so aku dapat peluang la nak rasa penat Opie belajar as Planterz student! Tolong Opie wat koleksi Tumbuh-tumbuhan dia tuh...hehe...I found da correct Bro who love green & Plant Bio! Coz aku minat Biology...so mudah untuk aku willing nak wat kerja cam tuh...kat sini biasalah, keliling aku ladang..tapi semua tu cukup menenangkan (memanglah tenang sebab kerja aku tido je!). Sometimes I need something like green to make me calm...jauh dari keresahan dengan bebanan kerja dan inilah masanya untuk aku lupakan masalah aku
...with my Bro n my frenz... walaupun aku tak keluar dari rumah besar kat ladang (pergh..macam rumah berhantu) tuh...tapi aku cukup tenang, the house is surrounded with green...plus dengan ragam Opie & Saad yang gila-gila...buat aku rasa 'aku hidup kembali' coz inilah diri aku...aku tidak pernah jumpa masalah...aku bersyukur dengan ketentuan Tuhan yang telah membawa aku kesitu...Aku baru pulang dari Carey Island, dan aku masih tersenyum...

~Pulau Carey, Opie, Saad & Me!
(Plus, MyBro Remy jugak...makan ubat ye? jaga kesihatan!)





4 comments:

  1. Happy nya dia erk..bagus2..semoga berkekalan walaupun tanpa ku..semoga bahagia berterusan..

    ReplyDelete
  2. tak pernah semaksima kegembiraan tu pun coz remy takder...tak lengkap la kalau kurang satu...baik salah sorg remy or opie tak de, megat takkan rasa cukup hepi...

    ReplyDelete
  3. megat!ak ingtkn ko btol2 g pulau..rpenyr ats darat jgk..haha

    ReplyDelete