Tuesday, July 26, 2011

Mungkin Aku Dibenci?

Jawapannya: YA!

Tentu sekali....
Aku tak pernah baik dimata orang...
Aku bukan penting pun bagi sesiapa...
Aku ni macam kertas, mungkin sampah...
Terbiar berterbangan tak de hala tuju...

Sesiapa yang mendekati pun, semuanya nak sakitkan jiwa aku...
Mentang-mentanglah aku paling suka bergembira...
Mereka bantai aku ni mengada2, kuat merajuk, show off dan over sensitif tahap jijik!
Mungkin jika aku beritahu semua manusia diluar sana bahawa aku bukan begitu...
Mereka akan simpati? Mereka akan terus menerima? Mereka akan sokong?
Aku tak pernah rasakan YA! Aku sahaja yang bermati-matian untuk orang lain...
Sedangkan orang lain pernah peduli, tak pernah hargai...BODOH KAN?

Mak aku pernah kata yang aku terlalu sibuk dengan hal orang, suka menyusahkan diri sendiri...
Dan yang paling teruk sekali aku sanggup bermatian untuk orang bukan pada diri...
Mak aku rasa aku cukup tidak mengadili diri sendiri...tapi, dah itu jenis orang macam aku...
Sekarang, apa yang aku buat tu dah jadi rutin, dah jadi pegangan...
'buat sesuatu untuk kebaikan orang...demi kesenangan orang'
Tapi tak sangka aku dah letih dengan semua tu...apabila aku sedar aku BODOH!

Aku hanya sakitkan jiwa aku...aku buat diri aku sendiri menangis...
Aku cukup benci bila aku mula menangis...sebab aku kelihatan lemah...
Tak sangka sekarang aku benci diri aku, aku dah malas nak pikir apa-apa lagi...
Aku biarkan apa sahaja yang berlaku selepas ini...
Hanya kerana hati aku tidak dijaga, perasaan aku tidak dimanja, diri aku tidak dibela...
Aku berundur, tidak mahu lagi menjadi orang yang BODOH macam dulu...
Aku rela.....................MATI!

4 comments:

  1. Tidak pernah terlintas untuk membenci mu. Tapi setiap tindakan hendaklah berjaga2..aku memarahi mu bukan kerana membenci tetapi menegur. Jangan pernah melakukan perkara yang orang tidak suke.aku nasihat supya tidak berlaku kejadian yg tak diingini. Kalau mu nak fikir lain pun,terserah lah..aku tegaskan disini aku tidak membenci sesiapa pun..harap jelas disitu..salam

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. anggap aje yg menegur itu sahabat..klu yg memuji tu,hati2 ye..mungkin musuh dlm selimut..ape2 pun,semakin ramai yg menegur,harus bersyukur..maknenye,anda masih disayangi..:)

    ReplyDelete
  4. megat..juz love urself n think +ve..life will be wonderful..but stil there is an obstacles..but that it will give u an experience n mke u more matured..~

    ReplyDelete