Monday, July 18, 2011

Kenapa mood mudah naik & turun?

Seawal 7.00 Pagi

Mood masih elok kerana sedang bersiap untuk mengembara ke Air Terjun Sungai Gabai.
Lagi-lagi hepi baru lepas amek mybro Remy yang baru smpai dari Kuala Terengganu...
Hang out dengan family JPK, mood ketika ini masih ok sebab semua orang ada...

10.00 Pagi

Mood melonjak naik seronok sebab sedang mandi manda kat Sungai Gabai.
Semua family saling bergurau dan ketawa dengan gembira...
Aku masih dalam perhatian community (family) mereka seronok dgn aku...
Mood agak turun sedikit sebab nak bertukar kawasan mandi, di Port Dickson!

1.00 Tengah hari

Mood turun giler sebab aku penat.
Aku jadi tak tentu hala bila mybro Opie sent mesej "amboi, patut la senyap je, pegi picnic tak bagitau" sedikit sebanyak membuatkan aku rasa bersalah sebab tak bagitau dia aku gi mana...
Aku cerita kat mybro Remy pasal mesej tu, then lepas Remy said: "tak de apa tuh...tak yah reply, dia ok je." Aku jadi sedikit lega, time for the mood to boost up!
Sampai kat Teluk Biru, Port Dickson aku agak moody mula-mula....
Aku teringatkan kisah lama, yang sedih dan yang paling menghantui diri...
Then aku ade Remy dgn Saad giler...gaduh dengan diorang buat aku jadi hepi balik...

8.00 Malam

Mood aku macam orang gila.
Kepala aku berat dan rasa macam nak demam...
Aku layan fb kejap, just nak update notification dgn blog aku...
Sempat upload gambar baru pasal picnic masa tu...
Entah bila la aku dah terlelap...mood pengsan masa tuh...

10.00 Pagi

Rasa berat nak bangun, sakit kepala + demam panas
Berkali-kali dapat call dgn mesej, semua aku tak layan...
Mood masa ni macam shial, aku menangis kejap sebab kepala sakit...
Aku teringat kat orang tersayang masa tuh...mood jadi sayu, rindu...
Bilik aku pulak suram je, mood jadi makin haru biru...

4.00 Petang

I got message from Remy: Makan nasi kat bilik aku jom!
Mood masa tuh macam org gila meroyan, kepala berpusing2...
Bangun kejap, bersiap-siap. Wangi-wangi, mood jadi makin galak...
Pegi bilik Remy, hehe...ketawa dan senyum sebab ade makanan untuk aku....
Seronok ade orang teman makan...sembang dgn Remy...mood hepi...
Gaduh dengan Saad si giler tuh...mood jadi macam nak hempuk je kepala budak tu...
Then ade Remy backup...mood rasa sangat terbela...

10.00 Malam

Renovate process, new Bilik Gerakan JPK Perindu will be transformed!
Aku masa ni seronok jugak la sebab ade semua family yang bersama-sama buat keje...
Aku tolong decorate bilik tu dengan usaha sendiri, even masa tu aku demam...
Still masa ni gaduh dgn Saad cam cibai tuh...sebab dia suka wat aku sakit hati...
Then, aku dimintak wat hiasan, tapi.....
Kena reject dan kena kutuk, sebab buruk katanya!
Apa agaknya mood aku masa tuh ek?

2.00 Pagi

Balik bilik penuh dgn rasa sgt bad mood...
Mungkin aku demam, lapar or sakit hati kot...
Aku rasa sgt tak seronok lepas tuh, nak buat apa pun jadi cam tak de feelings...
Ni tgh tunggu baju siap basuh, lagila aku tak de mood...
Tak pelah, aku update blog kejap la...
Ketika ini, dengan mood yang malas dan jiwa kacau...
TERHASILLAH ENTRY NIH.....

6 comments:

  1. haha..ade jgk nama aku...cian kat dompetburuk..ko nih..xbaek kutuk dia..haha

    ReplyDelete
  2. ko punyr mood swing..klah org pmpuan..klu wat graf pkai mood swing ko nie mmg dasyat la bentuknyr..haha

    ReplyDelete
  3. mood pun ade dalam sistem biologi wat? ok la tuh....
    Remy: mana ade kutuk saad? ckap dia gila je...ala...dia tu mmg...suka wat org sakit hati...

    ReplyDelete
  4. dah macam itinerary dah post kau kali ni.. huhu..

    ReplyDelete
  5. faeez: wat u meant? itinerary tu pe?

    ReplyDelete